Biuro Rachunkowe Ekspert s.c. - Oferta

Proponujemy szeroki zakres usług związany z obsługą małych i średnich firm oraz osób prawnych:

KSIĘGOWOŚĆ:

  • -prowadzenie pełnej księgowości (ksiąg handlowych) lub nadzór nad ich prowadzeniem u Klienta
  • -prowadzenie Podatkowej Księgi Przychodów i Rozchodów
  • -prowadzenie ewidencji podatkowej ryczałtu ewidencjonowanego
  • -prowadzenie rejestrów zakupów i sprzedaży VAT
  • -prowadzenie ewidencji środków trwałych i wyposażenia
  • -prowadzenie wszelkich rozliczeń z ZUS i Urzędem Skarbowym
  • -prowadzenie spraw kadrowo-placowych
  • -wypełnianie obowiązków sprawozdawczych GUS, PFRON, Urząd Celny (jeśli takie obowiązki ciążą na zleceniodawcy)

OBSŁUGA KADROWO-PŁACOWA w tym opracowanie i wymiana dokumentów z ZUS

  • -przygotowanie umów o pracę i umów cywilno-prawnych
  • -prowadzenie teczek osobowych, ewidencji czasu pracy, oraz kartotek wynagrodzeń pracowników
  • -sporządzanie list plac
  • -ustalanie zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych – pracowników (PIT-4R)
  • -sporządzanie informacji rocznych o uzyskanych dochodach pracowników
  • -sporządzanie deklaracji zgłoszeniowych i wyrejestrowań z ZUS
  • -sporządzanie miesięcznych deklaracji rozliczeniowych do ZUS

WSPARCIE ZARZĄDZANIA FIRMĄ

  • -reprezentujemy Klienta przed urzędami i instytucjami (Urząd Skarbowy, Zakład Ubezpieczeń Społecznych, PFRON)
  • -pomoc przy organizowaniu mikroprzedsiębiorstw, w tym na terenach wiejskich objętych Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich; Działanie 3.1.2. i opracowywanie wniosków pomocowych
  • -sporządzanie analiz według indywidualnych zleceń
  • -sporządzanie biznesplanów
  • -opracowanie zakładowej polityki rachunkowości w tym Zakładowego Planu Kont
  • -sporządzanie instrukcji obiegu dokumentów
  • -sporządzanie sprawozdań do Urzędu Statystycznego
  • -pomoc przy rejestracji nowej działalności
  • -przygotowywanie dokumentów wymaganych przez różne instytucje

OGÓLNE ZASADY WSPÓŁPRACY

Czynności Zleceniodawcy, który podpisał umowę z naszym Biurem ograniczają się tylko do:

  • -wystawienia dokumentów sprzedaży (faktury, rachunki, wydruki z kasy fiskalnej, ewidencja sprzedaży)
  • -przyjmowania dokumentów zakupu i oznaczanie ich datą wpływu
  • -dostarczania dokumentów z poprzedniego miesiąca do 10. dnia kolejnego miesiąca
  • -kontaktu telefonicznego, pocztą elektroniczną lub osobiście w celu uzgodnienia ewentualnych niejasności
  • -udzielenia wyjaśnień w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej - przy przekazywaniu dokumentów, jak również na bieżąco w miarę potrzeb
  • Dalsze czynności wykonuje już nasze Biuro. Są to między innymi:
  • -sporządzanie comiesięcznych deklaracji ZUS i przesyłanie ich drogą elektroniczna do ZUS sporządzanie odpowiednich rejestrów podatkowych (księgi rachunkowe, księga przychodów i rozchodów, rejestr sprzedaży VAT, rejestr zakupów VAT, ewidencja środków trwałych, ewidencja wyposarzenia i inne)
  • -sporządzanie i dostarczanie właściwych deklaracji do urzędów skarbowych
  • -prowadzenie niezbędnych dokumentów pracowniczych